Om ni av någon anledning behöver flytta eller ställa in en föreställning gör ni det via vår funktion "Flytta/Ställ in evenemang"
1. Gå till Evenemang och sedan flytta/ställa in evenemang
STÄLLA IN
- Välj ställa in i rullistan - välj evenemang - välj föreställning
- Välj hur eventuell återbetalning ska hanteras
- Välj vilka alternativ som kunden ska erbjudas
- Skriv i vilket sista datum ni önskar att kund ska kunna göra sitt val. Vi rekommenderar er att inte sätta detta datum längre än 7 dagar framåt i tiden då inga bokningar kan hanteras innan det datumet ni satt har passerat.
- Klicka på genomför och sedan bekräfta - Det går nu ut ett sms till kund att det har skett en ändring i deras evenemang och hänvisar dem till den e-mail som är angiven i ordern. I mailet som går ut till kund går kunden sedan in och gör sitt val om hur de vill att deras order ska hanteras. Observera att detta endast fungerar med orders som är gjorda via webben eller live payment. Orders gjorda från biljettkassan behöver ni hantera manuellt. Om inget aktivt val görs av kund kommer det automatiskt registreras att de önskar återbetalning.
FLYTTA EN FÖRESTÄLLNING
- Välj vilket evenemang och föreställning du ska flytta
- Välj nytt speldatum
- Välj vilka alternativ kunder ska få
- Avdrag per biljett om kund kräver pengarna tillbaka (är en administrationskostnad per biljett ni kan ta ut)
- Välj sedan till vilket datum ska kunden få på sig att välja. Rekommenderad tid är max 7 dagar efter det datum ni gör flytten. Eventuella återbetalningar kan ej göras innan detta datum har passerat.
- Klicka på genomför och sedan bekräfta - Det går nu ut ett sms till kund att det har skett en ändring i deras evenemang och hänvisar dem till den e-mail som är angiven i ordern. I mailet som går ut till kund går kunden sedan in och gör sitt val om hur de vill att deras order ska hanteras. Observera att detta endast fungerar med orders som är gjorda via webben eller live payment. Orders gjorda från biljettkassan behöver ni hantera manuellt. Om inget aktivt val görs av kund kommer det automatiskt registreras att de önskar acceptera det nya datumet.