Det är enkelt för dig som arrangör att flytta en bokning till ett annat datum.
- Gå in under Biljettkassan
- Sök upp kundens order under sök bokning genom att skriva in kunden namn, ordernummer eller e-postadress
- Klicka på kundens order
Har evenemanget redan varit behöver du klicka i rutan för inklusive stängda evenemang
Det går även att söka fram orders genom att filtrera på enskilt evenemang eller föreställning - Ett nytt fönster kommer att öppnas med kundens order
- Klicka på knappen byt föreställning eller plats
- Ett nytt fönster öppnas med de datum som kunden kan byta sina biljetter till
- Välj det datum som kunden ska byta sina biljetter till och klicka på nästa (OBS! ska kunden enbart byta plats väljer ni samma datum som ursprungliga förställningen). I rutan till höger under aktuellt val kan ni se vilket datum ordern byts till
- Samma priskategori är förvald. Klicka på nästa och sedan genomför. Ska kund bokas om till annan priskategori kontakta arrangor@nortic.se
- Observera att inga nya biljetter skickas ut, detta måste göras manuellt via bokningen - skicka biljetter
Tips: För att alla som arbetar med biljettkunder ska ha koll på om det är ok att göra ombokningar är det en bra idé att använda vår godkänn ombokningar funktion. Denna gör det möjligt för administratören att se information när ombokning påbörjas om det till exempel finns en tidsbegränsning på hur långt innan evenemanget en ombokning är tillåten.
1. Gå in under inställningar uppe till höger
2. Välj inställningar igen
3. Bocka i rutan godkänn ombokningar