Genom att använda Klarna Live Payment som ett betalningsalternativ via er biljettkassa samlar ni automatiskt in data om kunden. Kunden får vid bokningstillfället en länk från Klarna skickad till sig via E-mail eller SMS. Länken är giltig i 48 timmar och när kunden har genomfört betalningen skickas biljetterna per automatik ut till kundens angivna e-mail adress. Ordern markeras som betalad i er biljettkassa.
OBS! Har ni inte alternativet i er biljettkassa? Kontakta oss så hjälper vi er att lägga till den här tjänsten.
- Gå in under Biljettkassan
- Välj vilket evenemang du ska sälja biljetter till och tryck boka
- Fyll i hur många biljetter som ska säljas per priskategori eller tryck på de stolarna kund vill ha (vid numrerad arena)
- Under order väljer du om länken för betalningen (live payment) ska skickas via sms eller e-mail. Länken är enbart giltig i 48 timmar.
Mejla till arrangor@nortic.se om du inte ser "live payment"-fliken. - Fyll i uppgifterna för kunden och tryck sedan på bekräfta
- Det går nu ut en länk till kunden från Klarna där de går in och fullföljer sitt köp.